Menu Close

Amazon Report: German Media has Invented Evidence

media lies

Some time ago there was a so-called documentary / report about the famous company Amazon (, broadcasted by the German Broadcaster “Hessischer Rundfunk” and with thanks to this report, there were spontaneous much criticism of Amazon.

This documentary raised the allegations against the company Amazon that they treat their temporary workers “like pigs” – for example, the both journalists Diana Löbl and Peter Onneken had to admit now, that both faked an Email which spoke about the disastrous situation when the temporary workers had their lunch.

It was said in the documentary about Amazon, that there was a basement below the main restaurant, where the temporary workers were “lined like pigs”. As mentioned, both German journalists had to admit now that this Email (evidence) was faked as the industry service Meedia reports it now.

Also the Polish witness who has confirmed the adverse circumstances during meals for this documentary by the German Broadcaster “Hessischer Rundfunk”, does not exist in reality.

All this was now admitted by the “Hessischer Rundfunk”. The in the report criticized company CoCo Job Touristik has now procured a restraining order against the German state media company ARD, to which the “Hessischer Rundfunk” belongs. CoCo Job Touristik is the company which is responsible for the accommodations of the temporary workers at Amazon.

It is said that also many other points of documentation are “vulnerable”. Shortly after the broadcasting of this report about the horrible situation of the temporary workers at Amazon, there were voices who said that this report is not true and that such a basement under the restaurant does not exist in reality. Also some workers at Amazon spoke to the public and denounced this strange report by the German media channel.

The German state media agency ARD / Hessischer Rundfunk lie about Amazon just to have a headline for their faked report about this company and the situation of the temporary workers.

Even two German journalists, once a respected profession, faked an Email to have further staged evidence about the company which is responsible for the accommodations of the temporary workers at Amazon – and you still think, they would never lie about the real situations in Afghanistan, Iraq, Iran, Libya and Syria? Wake up.


The Broadcaster “Hessischer Rundfunk” (let’s say ARD) has forced some sites to publish a “correction”. This “correction” says that all people, mentioned in the Amazon report, were real and that nothing was faked in the documentary. Of course, as usual. Honest journalism, my ass.

We had to publish this in order to show both sides and to prevent any problems. The full “correction” is readable in German language here:

Latest News:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

GDPR rules by the EU: Syria News will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.